Extranet Mijn polismap

Contact

Vragen over uw verzekering, factuur of schade?

Voor vragen over uw verzekeringen neemt u contact op met uw financieel adviseur. Ook alle andere vragen en opmerkingen over betalen, opzeggen, het doorgeven van wijzigingen en dergelijke kunt u het beste rechtstreeks met uw adviseur bespreken. Hij of zij kent uw persoonlijke situatie en is daarom uw aanspreekpunt. Uiteraard kunt u ook meer informatie over uw verzekering, factuur en polisvoorwaarden opvragen via de digitale polismap.

Terugbelservice

Heeft u liever dat uw adviseur u belt? Klik op de onderstaande knop en vul uw gegevens in. Aan de hand van uw polisnummer weten wij automatisch wie uw adviseur is. Wanneer u op ‘verzenden’ klikt ontvangt uw adviseur een e-mail met het verzoek om contact met u op te nemen.

Oops, het formulier is nog niet verzonden.

Vul de rood gemarkeerde velden in en probeer het nogmaals.

Bel mij terug

Wilt u dat uw adviseur telefonisch contact met u opneemt? Klik op de onderstaande knop voor het invullen van uw gegevens. Na het versturen ontvangt uw adviseur bericht zo spoedig mogelijk contact met u op te nemen.

Vind mijn adviseur

Contactgegevens

We zijn telefonisch bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur. En 24/7 via SOS International.

Google maps - VKG adres

Veelgestelde vragen (Verzekerde)

Algemeen VKG Tegenpartij

Ik ben op vakantie. Wat is het nood/alarmnummer van mijn reisverzekeraar?

Via dit overzicht treft u de meest voorkomende noodnummers aan. Staat uw reisverzekeraar er niet bij? Neem dan contact op met uw verzekeringsadviseur.

Waar kan ik mijn polis en facturen inzien?

Via polismap.vkg.com kunt u een gratis digitale polismap aanmaken. In uw polismap heeft u tevens de mogelijkheid om polissen toe te voegen die bij een andere verzekeringsadviseur zijn onder gebracht.

Waar kan ik een wijziging (opzeggen, aankoop etc.) doorgeven?

De wijziging dient u door te geven aan uw adviseur. Maakt u gebruik van de optie: Zoek uw adviseur. Dit kan ook via uw digitale polismap via polismap.vkg.com

Is assurantiebelasting verplicht?

Ja, assurantiebelasting is door de overheid verplicht gesteld. U betaalt een percentage van de premie, momenteel is dat 21%. De assurantiebelasting die wij van u krijgen, betalen wij weer aan de Belastingdienst.

Ik ben op zoek naar een adviseur.

Via de optie ‘Vind mijn adviseur’ tonen wij u op basis van postcode de adviseurs bij u in de buurt.

Is VKG mijn adviseur?

VKG is niet uw adviseur. VKG regelt uitsluitend de financiële administratie van uw verzekering. Uw adviseur blijft voor u altijd de contactpersoon voor alle vragen over uw verzekeringen en betalingen.

Waarom krijg ik post van VKG?

U krijgt post van VKG omdat uw adviseur alle administratieve zaken rond uw verzekering door VKG laat doen. Uw adviseur heeft bij VKG toegang tot heel veel verzekeringsproducten van bijna alle verzekeringsmaatschappijen van Nederland.

Waarom betaal ik aan VKG en niet aan mijn adviseur?

Uw adviseur heeft de financiële afhandelingen van uw verzekering bij VKG ondergebracht. De premiebetaling gaat via de bankrekening van VKG (Van Kampen Groep / Van Kampen Assurantiemakelaars). Het klopt dus dat u aan VKG betaalt.

Welke risico’s loop ik als verzekerde als ik mijn premie niet betaal op het gebied van dekking en royement?

Als u uw premie niet binnen de gestelde betalingstermijn betaalt, loopt u het risico dat u geen dekking heeft. Als dit meermalen gebeurt dan loopt u het risico dat uw polis wordt geroyeerd.

Hoe gaat VKG om met herinneringen en aanmaningen als ik mijn premie niet heb betaald?

U ontvangt 14 dagen na het verlopen van de betalingstermijn de 1e herinnering. Niet betaald? Dan ontvangt u na 14 dagen de 2e herinnering. Indien u na het ontvangen van de 2e herinnering nog niet hebt betaald, geven wij de vordering uit handen aan een incassobureau en wordt uw polis opgeschort. U bent dan vanaf de premievervaldatum niet verzekerd, dus met terugwerkende kracht.

Wat gebeurt er na een opschorting van de dekking of een royement?

U bent niet verzekerd. Pas nadat u de premie hebt betaald zal de eerstvolgende werkdag, na betaling van de premie, de polis worden hersteld en de dekking weer gelden. De periode tussen de premievervaldatum en de dag dat de betaling is ontvangen bent u dus niet verzekerd. Bij een royement wordt de polis niet met terugwerkende kracht hersteld.

Welk protocol hanteert VKG bij betalingsachterstanden?

Bij VKG voldoen wij aan het ‘Protocol bij betalingsachterstand‘ van het Verbond van Verzekeraars. Het doel van dit Protocol is te voorkomen dat verzekerden als gevolg van financiële problemen en daardoor veroorzaakte betalingsachterstanden tegen hun wil onverzekerd worden en zo verder in de problemen geraken.

Ik heb e.e.a. naar u gemaild, is dit goed aangekomen?

Standaard ontvangt u een bevestiging binnen 1 week. Heeft u deze niet binnen 1 week van ons ontvangen neem dan contact met ons op via info@vkg.nl

Ik ben aangereden door een cliënt van u, hoe gaat het nu verder?

Bent u all-risk verzekerd neem dan contact op met uw eigen verzekeraar zodat zij de schade met u kunnen regelen. Zo niet, neem dan contact op met VKG.