Iemand die inzicht verschaft in risicomanagement en preventie. Die helpt met het maken van een goede keuze. En die zorgt dat zijn klanten zelf geen omkijken hebben naar zaken als schadeafhandeling en herstel. Zodat mensen gewoon door kunnen met hun werk of leven. Zonder financiële stress.
Om te beginnen bieden we financieel adviseurs toegang tot een zo breed mogelijk aanbod van financiële diensten in combinatie met een snelle en efficiënte afhandeling. Want meer keuze betekent een onafhankelijker advies.
Daarnaast zetten we ons actief in voor het behoud van het lokale aanspreekpunt: de adviseur in de buurt. Ook ondersteunen we mensen die financieel adviseur willen worden en helpen we bij het uitbreiden of overnemen van kantoren. Met geavanceerde digitale oplossingen maken we uw leven als financieel adviseur steeds makkelijker. En bieden we uw klanten de mogelijkheid om zelf te kiezen hoe ze hun financiële zaken willen regelen: persoonlijk, of via een uitgebreide online omgeving.
Voor verschillende verzekeraars treden we op als gevolmachtigde of gevolmachtigd agent. Dit betekent dat VKG risico’s accepteert, polissen opmaakt en schades afwikkelt binnen de afspraken die met de verzekeraars zijn gemaakt. En doordat we met meer dan 100 financiële partijen samenwerken, is er voor ieder financieel vraagstuk een oplossing.
Naast onze samenwerking met verzekeraars en andere financiële partijen, zoals herverzekeraars en banken, hebben we een breed aanbod van netwerkpartners. Deze partners bieden u als financieel adviseur extra producten of diensten tegen aantrekkelijke voorwaarden. Denk aan letselschade-expertise, specifieke opleidingen, software voor bedrijfsanalyse en klantcontact op afstand.
We zijn een verlengstuk van uw advieskantoor, een extra medewerker die altijd klaarstaat om u te helpen uw klanten financiële rust te bieden. Dat doen we doelgericht, efficiënt en met enthousiasme. Onze medewerkers vertellen u er graag meer over.
“Wat werken bij VKG zo leuk maakt? De hechte sfeer, ruimte voor ontwikkeling en voor eigen initiatief: iedereen staat open voor nieuwe ideeën. In 2014 begon ik hier als acceptant en al snel kon ik doorgroeien naar mijn huidige functie. Daarin zorg ik ervoor dat onze producten optimaal blijven werken. Dat geeft veel uitdaging, want zowel in de techniek als bij de verzekeraars verandert er veel, bijvoorbeeld door het samengaan van verschillende maatschappijen. Het vinden van de juiste oplossing binnen het bestaande systeem geeft steeds weer veel voldoening. We hebben dan misschien niet zoveel direct contact met de adviseurs als andere afdelingen, maar zorgen er met elkaar voor dat we adviseurs en hun klanten zo goed mogelijk helpen met onze producten.”
“Al jarenlang wist ik dat ik graag bij VKG wilde werken, ik had er een goed gevoel bij. En dat gevoel bleek helemaal te kloppen. Je krijgt hier veel vrijheid en de sfeer is open: het wordt altijd gewaardeerd als je meedenkt en nieuwe ideeën geeft. Dat maakt collega’s en de directie heel benaderbaar. Voor een organisatie met ruim tweehonderd medewerkers is dat uniek: het geeft je het idee dat je mening telt. En er zijn veel groeimogelijkheden. Zo ben ik in minder dan een jaar doorgegroeid van junior naar de functie van acceptant. Je kunt ook altijd een cursus of training doen en interesse tonen in een andere interne afdeling. Bij VKG kun je dus echt investeren in jezelf.”
Sinds 2005 werk ik bij VKG en het mooie eraan vind ik dat het gegroeid is vanuit een echt familiebedrijf. De hechte sfeer is nog steeds voelbaar. Het doel waar ik me voor inzet geeft me veel energie: hulp bieden door financiële vraagstukken en problemen op te lossen. Dat doe ik voor adviseurs en hun klanten, maar ook voor mijn collega’s bij VKG. Zij komen bijvoorbeeld naar me toe met vragen over debiteuren, incassodossiers, het verloop van betalingsprocessen, uitstel van betalingen of betalingsverkeer voor premies of schades. Op financieel gebied gebeurt er ontzettend veel en ik vind het belangrijk dat zowel de adviseur als de verzekerde kan vertrouwen op een goede verwerking van hun betalingen. Samen met mijn team zorg ik daar dagelijks voor en dat geeft veel voldoening.
U kunt ons zien als een verlengstuk van uw organisatie, een extra medewerker die altijd voor u klaarstaat. Een partij die u helpt om uw klanten financiële rust te bieden. Dat doen we doelgericht, efficiënt en met enthousiasme.
Zo bereiken we samen dat iedereen in Nederland zich geen zorgen hoeft te maken over zijn financiële risico’s, verzekeringen of hypotheek.
U krijgt toegang tot een zo breed mogelijk aanbod van verzekeringen, hypotheken en andere financiële producten en diensten.
Wilt u uitbreiden of een kantoor overnemen? Of denkt u erover financieel adviseur te worden? Dan begeleiden en ondersteunen we u.
Met onze geavanceerde digitale oplossingen nemen we u en uw medewerkers veel administratief werk uit handen.